För dig som är
hyresgäst hos oss

Här får du som är hyresgäst tillgång till all information som kan vara bra att veta för att du ska kunna ha ett bra boende. Om det är något särskilt du undrar över kan du kontakta vårt områdeskontor.

Vi strävar efter att hela tiden förbättra vår information till dig och här behöver vi din hjälp. Är det någon information du saknar, tveka inte att kontakta oss!

Facebook FB-f-Logo__blue_29

Besök också gärna på våra Facebooksidor där du kan få nyheter från våra områden. De hittar du här:

Jordbro – Facebook

Sollentuna, Rinkeby, Husby, Tensta – Facebook

Eskilstuna Strängnäs – Facebook

Märsta, Uppsala, Bro – Facebook

Flemingsberg, Vårby gård, Vårberg – Facebook

Södertälje – Facebook

Katrineholm – Facebook

Tranås – Facebook

Köping – Facebook

Östgötaporten (D. Carnegie & Co:s dotterbolag för bostadsfastigheter i Norrköping) – Facebook

 

Välkommen att kontakta Hyresgästombudsmannen!

Har du haft kontakt med vår förvaltning? Ett områdeskontor och eller någon av våra medarbetare och känner att du vill ha mer hjälp i den kontakten? Du känner att du inte har fått hjälp med en serviceanmälan på ett sätt som du har förväntat dig? Eller känner att du inte har förstått det besked i ett serviceärende som du har mött från D. Carnegie & Co:s sida? Vi har också en policy om att du ska få ett svar efter serviceanmälan inom 24 timmar men du har inte fått det? Då kan du kontakta Hyresgästombudsmannen. Beskriv ditt ärende i några korta rader i ett mejl. Använd epostadressen nedan. Du blir sedan kontaktad angående ditt ärende.

Ange ditt namn, adress och telefonnummer och vilket problem du vill ha hjälp med.

Mejla ditt ärende till:

hyresgastombudsmannen@dcarnegie.se

OBS! Det är bara i särskilda ärenden som vi beskriver enligt ovan som du kan kontakta Hyresgästombudsmannen. I övriga ärenden är du välkommen att kontakta ditt områdeskontor.